Gymråttor?

I dag har vi haft en riktig fysfredag! Vi startade i bassängen där Mia bokstavligt talat simmade över killarna. 20 st hundringar med start på två minuter. Peter Larsson fick fin draghjälp och lyckades idag för första gången att starta på två minuter hela setet igenom! Tillsammans blir vi starka, snabbare och framförallt gladare! Själv körde jag teknik, styrka och lite tempo..

Efter lunch var det dax för SISTA passet i zon ett på gymmet. Jag som aldrig gillat att hänga på gym måste erkänna att jag är lite förälskad?

Varför?

En väldigt viktig fråga, svaret är för att det finns en mening med alla övningar vi gör och vi har ett mål. Nyckeln till motivation och glädje i det man gör om ni frågar mig.

Ben och bål, ben och bål, ben och bål… OCH rygg! Detta är det vi lägger fokus på.

imageVadmaskinen=hatkärlek!

Förra året hade jag problem med mina vader vilket begränsade mig framförallt i löpningen. Det hoppas och tror jag att jag kommer slippa i år. Sedan har vi bålen, kärnan, viktig i typ allt man gör.

image

Jag läser en väldigt intressant bok om total stabilitetsträning. Rekommenderas om man är intresserad.

Där emellan klämde jag in min första tenta på min väg till personlig tränare, anatomi, ett väldigt intressant och roligt ämne.

Ha en härlig helg alla, själv kommer jag mest att ägna mig åt återhämtning, Kanske det svåraste?

Johanna

Lämna en kommentar